måndag 24 mars 2008

uppdatering

Det finns så mycket att berätta om de senaste dagarna att jag inte riktigt vet vart jag ska börja, och antagligen kommer lite fler uppdateringar framöver. (samt bilder)

I helgen hade jag som sagt mina kära föräldrar på besök, vilket var underbart! När man väl får träffa någon man varit ifrån så länge känner man verkligen av hur mycket man saknat personen. Och vi, vår lilla familj på tre personer, hade en väldigt trevlig, mysig och bråkfri (!) helg med ett dock regnigt Florens. Men med paraply i hand storsade vi ändå runt i Florens, besökte piazzor, museum och mina vänner, min bostad och arbetsplats. Helgen var lyckad.

På toppen av allt har jag även en liten maltes på besök (som i denna stund sitter vid mina fötter och tuggar på mina skor – isch!). Som jag skrev tidigare har min kompis åkt ner till Sardinien och lämnat hunden hos mig. Jag har alltid haft en stor kärlek till hundar och tog mer än gärna emot Rubber (hundens namn), men jag visste dock att det denna gång skulle bli lite väl intensivt. Både pga att jag samtidigt hade mina föräldrar på besök och behövde tillägna tid till dem, men även för att malteser – och framför allt denna lilla rackare – är otroligt energiska, lekfulla och behöver massor av attention.
Och visst har det varit galet med en sån hysterisk hund i lägenheten, med promenader i ösregn och Rubber som ska följa en vart man än går – till köket - till skrubben – till badrummet. Men vi har gått ovanligt bra överens och jag har haft otroligt kul med honom. Kanske hade det varit lättare om jag inte haft andra impegni.

Nu blir det tre dagars paus innan Frida och Sara kommer på besök! Och jag hoppas verkligen att detta väder ska övergå från ösregn, blåst och idag även snö(!) – till sol och värme. Man kan tro att det trots den 12gradiga ”värmen” (resultat efter att det sjunkigt från 18) fortfarande ska kännas varmt – men jag måste säga att dessa 12 grader i denna stund känns som minusgrader. Den fuktiga luft som finns här i Italien gör det nästan värre än kölden i Sverige. Så, läs er inte blinda på vad graderna säger er. Tänk även på fukten. Om ni är på väg till Italien vill säga. Och ta med er paraply!

Inga kommentarer: