onsdag 12 mars 2008

The Interview..

Då var det dags för intervju. Tog mig in mot stan i det allmänt konstiga vädret som växlade från sol till regn till hagel och återigen sol. Kom i lagom tid, men fick ändå vänta i drygt en halvtimma. Dock hade jag en söt kille som jobbade där att småprata med, och fick lite info om hur det var att jobba och hur det gick till. Och lite hoppas jag att han kanske lägger ett gott ord för mig efter vårt lilla chattering. Hehe.

Hur som helst fick jag till sist komma in, och tjejen som intervjuade var väldigt söt och trevlig. Allt kändes väldigt avslappnat, jag fick berätta om mig själv, vad jag gör här i italien, vad jag har för intensioner inför de närmaste månaderna/åren och lite oväntade frågor om relationer med kollegor, vad jag väntar mig av en kollega, vilka personligheter jag hatar och hur jag skulle reagera/bete mig om jag hamnade med en sådan kollega.

Men jag tror jag klarade alla frågor ganska fint, självklart kommer man på bättre svar efteråt och saker man kanske kunde sagt annorlunda, men jag tror ändå att hon förstod mig ganska bra och att jag gjorde ett gott intryck. Men jag vill inte hoppas för mycket för det är många sökande, och som hon sa; de väljer inte bara utefter hur man jobbar eller erfarenheter, utan även efter personlighet och hur man skulle funka i de redan sammansatta gäng som jobbar tillsammans i de olika affärerna i Florens.

Så, vi får se. Är de intresserade kontaktar de mig inom två dar för en sista intervju.

Inga kommentarer: