måndag 17 mars 2008

jobb jobb jobb

Intervjuen hos Diesel gick så fort att jag knappt hann reagera att jag var där! Men det gick fort för att det gick så bra!! Det är ännu inte bestämt om jag får jobbet, hon ska ha bestämt sig tills den 25, men hon sa att jag ska vara lugn att de med all sannorlikhet kommer att ringa mig! Som om hon redan sett mig som en klar "favorit" men behövde träffa mig i person och sen ta sig igenom de andra intervjuerna.

Hon var verkligen jättetrevlig, och pratade med mig som om jag redan fått jobbet! Ville bara veta lite om mig och frågade lite frågor om vad jag tyckte en säljares viktigaste egenskap/uppgift var - vilket hon sen senare under samtalet sa att jag svarat perfekt på. Hon berättade om alla rättigheter och rabatter(!) man som säljare på Diesel har och hur arbetsdagarna gick till. Detta jobb är fulltime, men under 2 månaders tid - då en utav kollegorna ska sjukskriva sig - men att det förhoppningsvis och antagligen går att förlängas. Men två månader är en bra början för mig.

Sen har min kompis hittat ett hotell där hon känner ägaren. Och där är det 99%säkert att jag får jobb om jag vill. Så jag ska se vad Diesel ger för svar för att sen kontakta hotellet.

Jag hade helt ställt in mig på att inte förvänta mig nåt av detta jobb, att vara beredd på att inte få jobbet, men med tanke på hur tjejen på Diesel betedde sig och pratade med mig kommer jag bli väldigt förvirrad och "knäckt" om jag inte får det. Men, jag ska inte tänka för mycket.

Håll tummarna bara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt för dig! Hoppas det går
bra för dig!!

Då ska jag hålla utkik efter bilder nu då! ;)

Puss!