onsdag 26 mars 2008

26 mars 1988

För 20 år klockan 19.55 föddes en liten flicka på Karolinska sjukhuset i Stockholm. Vaknade med två underbara föräldrar som stod vid hennes sida i vått och torrt.

Nu 20 år senare vaknar denna flicka upp i en "egen" lägenhet i Florens, Italien, utan föräldrar vid sin sida, men däremot en liten vit lurvig sak med svans som nosar och tittar på henne med sina smålekfulla ögon.

Telefonen börjar snart ringa och pipa och flera gratulationer från hela världens hörn ploppar upp på skärmen. Men det mest underliga var:


"Graziella Valentina tanti auguri per il tuo colmpleanno da Vodafone!"
(translation: "Graziella Valentina (mitt andra namn) grattis på födelsedagen - från Vodafone")

Så.
Det är min födelsedag. Min feber har gått ner, solen skiner lite halft och snart kommer Silvia och Roi och hämtar hunden. Ikväll blir det tjejmiddag med drink som avslut, om jag nu pallar. Och imorgon kommer brudarna från Sveadala!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!

Anonym sa...

Hoooneeey buunnnyy, jag har skaffat skype på min nya ascoola ikke begagnade data och jag trooor, är inte säker men jag tror att det va DIG jag la till på skype. hahahahahahaah
vi hörs snart, i miss u sooo much u fucker. puss puss jag älskar dig!!!