tisdag 18 mars 2008

hund- & föräldravakt

I helgen anländer mina kära föräldrar till Florens för att spendera den mest kaotiska helgen (med tanke på att det är påsk och alla turister som tar sig hit) med lilla jag! Samtidigt åker min kära vän Silvia iväg till sina föräldrar på Sardinien och lämnar mig med hennes galna men übergulliga hund. Så helgen blir full responsability - en hund att vakta och föräldrar att ta hand om! Men det ska bli härligt!

Känner nu när det börjar närma sig att jag faktiskt saknat/r mina föräldrar. Jag har trivts så bra här, träffat så mycket folk och haft att göra att jag trots allt inte mått dåligt av saknaden. Med mejl och sms, håller man trots allt kontakten ständigt och det är ganska skönt att ha lite avstånd också. Men det ska bli otroligt härligt att få se dem igen och spendera påskhelgen med dem! Det varnas dock för dåligt väder till helgen....men man vet aldrig här, förhoppningsvis ändras det!

Inga kommentarer: