måndag 10 mars 2008

caught on (tape) pics!

(Humor och exempel från Pisa: tappra försök att hålla upp tornet (på sina egna bilder)

En tanke slog mig när jag vandrade längs de överbefolkade gatorna i Florens idag. Hur stort är antalet bilder tagna på mig runt om i världen? Eller, formulerat med andra ord...i hur många bilder runt om i världen finns lilla jag med i ett hörn, omedvetet...?

Jag menar, bara min lilla gång över piazza Signoria, som tar högst 30 sekunder att gå över (i min takt) försökte jag ducka x antal gånger för att inte vara i vägen för alla turisters fotograferande! Men, förgäves! Kom fram till att hur man än gör kommer man alltid bli tagen på bild. På något sätt, från vilken vinkel som helst. Och vem vet var man hamnar... Kanske sitter nån bort i Japan, tittar på sina bilder från sin resa i Florens och - nämen ojdå! där ploppar jag fram i vem-vet-vad för skick!

Något att tänka på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ganska intressant att jag tänkt precis samma tanke... Lite skum känsla, i know...

Vilken underbar video by the way, med Gwen, är det i Florens?? Or what? =P

Anonym sa...

Jag kan ge lite insider info angående det här företaget: http://polarrose.com/

De håller på att starta upp en tjänst som med hjälp av typ ett avancerat datasystem ska kunna hitta människor som befinner sig i bakgrunden på bilder.

Jävligt coolt!