torsdag 20 mars 2008

t.o.m. en snigel är snabbare

Jag har varit så seg idag att det är skrattretande. Jag hade planerat så mycket; städa rummet, tvätta, boka bord - eller åtminstone kolla in restaurangen, och sedan handla mat. Det enda som blev gjort fram tills nu var att handla mat. Och det gjorde jag vid tre.

Så vad i piiipvete har jag gjort sen dess. Nada. Absolut ingenting. Visst framför datorn och prata med kompisar men det fanns även ett tillfälle jag bara stannade upp och däckade framför datorn bara för att "slumra" till musiken som spelades. Tänkandes "varför går jag inte bara upp och gör allt som jag ska göra så det är klart - kom igen nu grazzi" - men det var som om kroppen bara inte lydde mig. Jag lovar, det gick inte!

Så, det blev lite komiskt när Aurora (min coinquilina = lägenhetskompis/roomie) diverse tider under dagen gick förbi eller stannade till och pratade, och jag varje gång sa att jag skulle ta tag i allt. Men nej, först nu efter 22.00 - efter ännu ett långt talking började jag sopa och rensa kläder och trixa med tvättmaskinen. Och inte var det så farligt... tog knappt en kvart ens.

Men för mig skulle det tydligen gå 7 timmar för att inse det.

Till och med en snigel är snabbare än jag. Skäms!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag googlade på "Hur snabb är en snigel?"
Och eftersom jag kom till din sida så är min enda slutsats att svaret på min fråga är: Snabbare än grazzi_88@hotmail.com

Detta baserar jag i och för sig endast på ditt egna påstående.
- Till och med en snigel är snabbare än jag. Skäms!

hmm...du kanske inte är så bra källa trots allt... på bilden ser du rätt snabb ut... för att va på säkra sidan: om du skulle
uppskatta din tid från sängen till toan söndag morgon med spyan halvvägs uppe... Jag har i alla fall aldrig sett en snigel
göra det på kortare tid än 30min...

Nej jag får nog googla vidare... Jag köper inte riktigt att du skulla ta mer än 30 min på dig till toan i en sådan krissituation.
Länge leve mördarsnigeln!
/
tuffborken@hotmail.com