lördag 8 mars 2008

jobbintervju!

Äntligen!
Efter två månaders jakt efter jobb och CV-leveranser fick jag imorse äntligen livstecken från en utav klädaffärerna - Intimissimi! (en stor underklädeskedja) Så, på tisdag ska jag på intervju och så får vi se vad som händer.


Det som strular till det hela är bara att de söker en som kan jobba heltid. Och det innebär att jag då måste sluta som volontär och på det sättet blir av med både lägenhet och matpengar. Men att hitta nytt rum i Firenze med full lön i bakfickan är inga problem. Blir bara lite bökigt.
Och förhoppningsvis behöver jag inte börja jobba förrän om några veckor - för jag får ju om bara två/tre veckor besök av mina kära föräldrar och sen mina kära vänner och då vill jag ju gärna ha tid för dem!


Ma attenzione! Jag har inte fått jobbet än!
Men jag hoppas, för trots att jag senaste tiden vant mig vid tanken på att vara volontär 'til the end och även fått starkare band med min roomie så känner jag ett behöv av förändring. Nått nytt att bita i; nya erfarenheter, nya människor och möjligheten till lite extrapengar! Dock innebär det också att jag, om ja nu får jobbet, blir jag antagligen kvar här lite längre... men oroa er inte - jag kommer tillbaka till Sverige! Prima o poi...

Inga kommentarer: