fredag 7 mars 2008

la bellissima Roma


Har nu kommit hem efter tre härliga dagar i Rom. Eller härliga i den mån att vara i staden, uppleva de otroligt vackra historiska platserna och umgås med kompisar. Ett stort minus var dock att det regnade. Eller vi hade tur. Det slutade precis regna när vi gick ut för att turista onsdag morgon runt 11 och höll sig ganska bra tills vi kom hem runt 18 - då det snart började igen. Men, som sagt, Rom är Rom och är vackert och underbart oavsett väder.

[bilder är på väg]

Det spenderades inte så mycket pengar med tanke på att jag bodde och åt hos mina kompisar, och ingen större shopping blev det heller - hade inte nån riktig lust att shoppa (?!). Men jag fick dock med mig tre små vackra handmålade skisser på några av mina favorit platser i Rom. Och det börjar nog snart bli en liten kollektion av teckningar, för jag har redan en stor "tavla" av Florens Duomo.. och fler ska det väl bli...borde ha tagit nåt från Pisa....



Fontana di Trevi, Colloseo, Piazza di Spagna


Jaja, Rom kom jag än en gång och jag hoppas att det kommer fler tillfällen...!!

Om nån åker dit över weekend:en hojta till!!

Inga kommentarer: