måndag 17 mars 2008

Helgen som gått

Lördagskvällen började som sagt med middag på restaurang med vänner. Mycket trevligt och riktigt god pizza. Sedan bar det av att ta sig en kaffe och stannade till på en bar. Men blev direkt informerade om att det efter 22 kostade 1,50 € (istället för 0,90€ som det alltid kostar) - helt otroligt! För en liten kaffe!

En parentes är att när man går för att ta en kaffe här i Italien, sätter man sig sällan som i Sverige med en stor kopp (amerikanskt) kaffe, utan man tar den "på språng" - eftersom en kaffe här = espresso = liten shot kaffe! Så, vad är det för deal att höja priset bara för att klockan passerat 22?! Visst att de börjat sälja drinkar men ändå! Så, vi gick vidare till nästa och fick oss en kaffe var. Råkade även beställa en för mycket + att Jeny råka få översvämning av socker i sitt - så det var inte riktigt meningen att vi skulle ha kaffe den kvällen...


Ilaria, Giordana & Jeny


Aime & jag

Sedan när klockan slagit 23 var det dags för mig att dra mig vidare till mitt amerikanska gäng. Det börjades på en pub med drogs snart vidare till en annan där de flesta samlades. Jag kan konstatera att världen är liten. Jag och Judy kom fram till att vi båda hade släkt från Sicilien (vilket vi redan visste) och att hon in fact har en kusin i Messina - där min pappa kommer ifrån och där jag spenderar alla mina somrar. Så vem vet, kanske känner jag nån i hennes släkt och kanske är vi släkt på långt håll... inte nödvändigtvis stor chans men alltid häftigt att världen är så liten! Hon stötte även på två amerikanska tjejer - som hon aldrig träffat förut och fick veta att de alla har gemensamma vänner från her hometown... och här möts de - i Florens, av alla ställen! Sjukt.

Irish Pub



Liz & Judy

jag & Judy med Nick där bakom
Jag hade iaf en sjukt kul kväll, vaknade nästa morgon hos Judy & Liz av ett sms av Jeny som frågade om vi skulle luncha tillsammans. Det bar av dit vid ett för att sen däcka ett slag tills det var dags att träffa min nya svenska kompis som jag inte tidigare träffat. En trevlig runda på stan med lite drick & mat paus. För att sen avsluta kvällen med en sväng förbi Silvia för att hämta upp min jacka som jag lämnat där.
Kom hem klockan 22 efter att ha varit borta sedan 20.00 kvällen innan! Men det var det värt.

Inga kommentarer: