onsdag 21 november 2007

Tv och flumdag...

Dagen har varit ganska trist, mest på grund av vädret som är ruggigt och grått. Nästan alla på jobbet är förkylda och vi går alla runt och gäspar. Samtidigt som våra kära gamlingar är hur pigga och glada som helst, så denna trötthet förvandlas istället till flum och hela dagen har vi gått runt och drivit och skojat med dem. Och de är inte så dåliga heller, de ger igen! Helt stört vad jag har skrattat idag. Helt bisarra situationer som inte går att förklara här. Men som sagt det mesta beror ju på trötthet. Och ett hem av gamlingar av olika slag som blandas. Allt kan hända!

Sendan kom vår kära mekaniker fram till mig och sa att han hittat en TV (!) som ingen använder! Så han hjälpte mig att få den över till mig och nu plötsligt fungerar antennet! Så nu har jag även en helt fungerande tv - gratis!

Hihi...

Nu ska jag gå och handla mat för veckan...har ingen lust att gå ut i kylan, men nångång måste det ju göras!

ciao ciao

Inga kommentarer: