fredag 30 november 2007

Strejk - tur eller otur?

Det är fredag. Sista fredagen i Florens och jag kan inte göra nåt. Varför?

Jo, eftersom kära italiens bussar bestämt att idag ska vi strejka - tjohooo! Vilket innebär att alla bussar står stilla från 15.30 till midnatt. Och detta innebär att jag inte kommer att kunna ta mig in till city mao. träffa mina kompisar och "fira" att det är helg... Stupido sciopero!
Visst det går några bussar lite då och då, men det är ytterst sällan och man har ingen aning om när. Så, ikväll blir det väl att stanna hemma...ska se om det finns nåt kul på tv, eller om det blir att ta fram Sex and the city-boxen.

Kanske ha en liten recoverynight och ta hand om mig själv...med tanke på att jag [än en gång] fått en slags allergisk chock i mitt ansikte. Vaknade imorse och var helt rödflammig, och jag börjar gissa på att det den här gången [mer än vattnet] beror på min make-up remover. Jag har alltid använt ACO's från apoteket, men när den tog slut var jag tvungen att köpa nåt här och det visade sig att min hy och LOreal's make-up remover inte går så bra ihop.

Allt känns så hopplöst. Jag har kämpat för att få bort dessa röda irritationerna i ansiktet och när det äntligen börjar försvinna ploppar de plötsligt upp igen! Och alla säger att jag ska tvätta mig med mineralvatten - sånt man köper och dricker - och när jag testade blev det faktiskt lite bättre..men för det första var det väldigt krångligt och obekvämt, och för det andra kommer det bli ganska dyrt om jag ska börja köpa vatten för att tvätta ansiktet! What shall I do??

Så denna scipoero kanske kom ganska lägligt ändå...jag behöver ju åtminstone inte visa mig bland folk.

Inga kommentarer: