söndag 18 november 2007

- Söndag -

Ledig. Otroligt skönt. Men sova hur länge som helst fick jag dock inte idag. Var bjuden på lunch hos en arbetskompis klockan ett så det var bara att stiga upp och göra sig iordning. Och sedan ut i solen (!) och kylan.

Det var verkligen jättetrevligt, hon bjöd mig på typisk peruiansk mat - hon är från Peru och har bott här i nu 14 år. Hon är 34 men väldigt ungdomlig av sig, har sin son och man här och är verkligen en person med stort hjärta. Hon är en utav dem som jag känner mig mest trygg med och verkligen kan prata. Så jag blev glad när hon bjöd hem mig. Och maten var otroligt god!

Efter lite för många timmar pratandes begav jag mig hemmåt, och här är jag nu. Rummet behövs städas. Tvätten behövs tvättas. Usch jag orkar inte, men det måste bli gjort.

Nu.

Inga kommentarer: