torsdag 29 november 2007

det enda jag ville ha var lite vatten

Jag kommer hem efter en liten promenad. Går till kylskåpet för att ta mig en vattenflaska för att sen sätta mig framför tv:n. Och vad upptäcker jag när jag öppnar kylskåpet? Jo, att min kära BRAVO juice-flaska inte varit så himla bravo! Den hade tydligen inte stängts ordentligt så en tredjedel av allt som var kvar i flaskan [vilket var en del] ligger längst ner på botten av kylskåpet...och har legat där ett tag så allt är kladdigt och geggigt!! Eeeewwwww....


Så, det blev bara att ta fram trasan och städa. Skura och torka. Fram och tillbaka från diskbänken och kylskåpet nr 2 [vi har två kylskåp och just detta befinner sig i skrubben, där det är trångt och obekvämt].

Allt detta bara för att jag skulle hämta lite vatten...

1 kommentar:

Anonym sa...

Om jag ändå hade dig som rumskamrat. En morgon för ungefär 1,5 månad sedan upptäckte jag att min frukt i kylen simmade i Campari. Jag sa till mina rumskamrater att torka upp det och än idag ligger det fortfarande kvar. Jag vägrar röra det eftersom jag sköter resten i det här hushållet! Nu är jag upprörd... Pusssss