måndag 19 november 2007

- Nausia -

När väckarklockan ringde 06.30 imorse träffades jag av ett obehagligt illamående. Jag steg trots allt upp med förhoppningen om att det säkert snart skulle försvinna bara jag fick vakna upp lite. Men nej. Illamåendet bara växte och när klockan började närma sig 07.00 förstod jag att jag inte kunde gå till jobbet.

Som tur är har jag min lilla coinquilina, som även är sjuksköterska, som direkt kom och pysslade om mig. Hon gjorde iordning en kopp kamomille-te, och för bara en halvtimme sen fick jag ett litet telefonsamtal där hon frågade hur jag mådde och om hon skulle skicka över något för magen.

Nu har det trots allt gått några timmar, jag har fått sova ut och vila så jag känner mig lite bättre. Men inte helt. Vi får väl se. Hoppas att det bara är tillfälligt.

Inga kommentarer: