söndag 11 november 2007

Söndag - riposo!

Sen jag flyttat har jag fått fixa och dona för att göra det hemtrevligt i mitt rum. Det är vissa saker som saknas, som gardinstänger, men med lite fantasi har jag lyckats sätta upp gardiner på mitt eget sätt - här gäller det att vara finurlig och pysslig! Nu ska jag bara köpa in lite växter så är allt gjort...

Det enda som är synd är att jag inte har någon tv. Och innan jag hann tänka tanken att fråga om att få låna en från hemmet, tog jag pappas idé om tv på datorn och gick och köpte en "usb-tv" - som inte funkade!! Eller jo, den funkar men får inte in alla kanaler och efter att ha testat med min coinquilina's antenn, upptäckte vi att felet inte låg hos "manicken" utan på mitt väggantenn.... Så, oavsett vanlig tv eller data-tv så kommer jag inte kunna se ordentligt bra.

som om det inte var nog med att min mobil blev stulen, att min ex coinquilino blev galen och jag blev tvungen att flytta....!

Men, vi ska lösa det på något sätt. Tv är bra eftersom jag då ständigt är i kontakt med det italienska språket och kan följa nyheterna på italienska. Sen mer än det känner jag inte att jag har behov av tv:n....för jag kan inte precis påstå att det italienska utbudet av program är särskilt bra... ni som sett italiensk tv - ni förstår!

Helst av allt vill jag ha internet hemma, för det börjar bli riktigt obekvämt att ständigt ta sig till jobbet för att gå in på internet....som om jag inte är här tillräckligt! Jag känner mig ivägen och samtidigt störd. Försöker hitta nåt bra ekonomiskt trådlöst-portabelt internetpaket. Som passar för en 6månaders vistelse.... nån som vet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tyvärr ingen aning, ska bli intressant om någon annan svensk kan tipsa dig om ett trådlöst internet i Italien. Fortsätt skriva ofta och lägg gärna in lite bilder. Tex. på de gamla patienterna, din lägenhet, vännerna och massa Graziella!