torsdag 29 november 2007

Sushinight in Italy!

Onsdag kväll och jag hade möte med Judy kvart i nio vid duomo. Självklart krånglar bussarna så jag kommer lite sent, men som sagt detta händer alltid så ingen tar illa upp. Vi tog en promenad över Ponte Vecchio med färdriktning sushibar! Det är hela två månader sen jag åt sushi sist så det bara vattnades i munnen ju närmare vi kom. Och jag har dessutom aldrig ätit det i Italien, så det kändes lite spännande. Hela idén med att äta sushi i Italien känns lite skum. Men vi är ju trots allt utlänningar som behöver lite annan mat än endast den traditionella italienska varianten.


Vi hade det jättetrevligt, restaurangen var mysig, sushin god, och jag och Judy hade mycket att prata om. Vi känner båda Gigi på samma sätt, och skrattade ofta åt hans små dumma beteenden. Men pratade även om mycket annat, bl.a. om Amerika och livet där jämfört med Europa. Känns kul att ha träffat en ny tjejkompis och framför allt att få prata engelska! Jag har längtat efter att få använda språket på riktigt! Vi bestämde oss för att höras inför helgen för att hitta på något innan jag åker.


Vid 22.30 bar det av hem till Francesco...vi hade lite att reda ut men allt löste sig. Det var sist och slutligen bara en bagatell, men inte visste jag att även killar kunde vara så komplicerade (!) hehe...


Så.

Slutet gott. Allting gott!

Inga kommentarer: