tisdag 30 oktober 2007

Tisdag eftermiddag och italienskt kaffe

Sitter här på jobbet, mitt pass är slut sedan två timmar tillbaka, jag har ätit och sitter nu med en italiensk pajbit och det gudomliga italienska kaffet. Mmmm.... Det behövdes verkligen.

Det har varit en tung dag, eller egentligen inte tung alls men det känns som att allt gått emot mig. För det första regnar det. Och för det andra har jag jobbat med de personer jag minst gillar här; de är stressande och lite halvt otrevliga. Men egentligen är det nog bara jag som tar åt mig lätt, och de märkte väl att jag efter ett tag blev irriterad och då ändrade de sig helt och blev gulliga. Plus efter allt som har hänt senaste tiden är jag väl mentalt exhausted. Men iallafall. De få gånger jag stött på min ex-roomie har vi knappt tittat på varandra och just nu gör jag allt för att undvika honom. Men det går ju inte forever, ska ju hem nångång.

Nej, det enda som får mig på gott humör är detta kaffe och vetskapen att jag imorgon klockan 12.00 sätter mig på tåget ner till Messina för att hälsa på mina vänner över långhelgen!

Inga kommentarer: