torsdag 11 oktober 2007

FLORENS!!

Jag har àntilgen anlànt. Kom igàr kvàll och jag har varit med om sà mycket redan under dessa 24 timmar att jag inte kommer att ha nàgon chans just nu att beràtta.

Hur som helst, jag bor med tvà jàttetrevliga italienare; en kille som heter Denzil, 21 àr och jobbar àven han som volontàr. Han àr jattegullig och vi har redan fàtt bra kontakt med varandra (men absolut ingen jag skulle kunna bli intresserad av). Sedan har vi en kvinna som àr the head nurse och àr runt 40-50 kan jag gissa. Jag har inte hunnit tràffa henne sà mycket av men det lilla intryck jag fàtt av vàra smà korta mòten sà verkar hon jàttegullig. Sà det hàr ska nog gà bra!

Sedan hade jag min fòrsta dag pà jobbet idag. Mycket information direkt, och hela stàllet kànns som en labyrint just nu, men det àr ett vàldigt fint hem fòr de àldre och de verkar trivas - àtminstonde de som fattar att var de befinner sig (!). Alla tog vàl hand om mig nàr jag kom, och det kànns bra hittills med jobbet. Jag kommer mer elle mindre vara en assistent till gamlingar som helt enkelt àr gamla och inte riktigt klarar att àta sjàlva, behòver hjàlp nàr de ska gà nàgonstans osv. Och sà kommer jag kanske fà hoppa in lite i avdelningen dàr de som àr dementa och har alzheimer bor - vilket kommer bli intressant men tungt. Fàr vàl se hur det gàr med allt...det var ju trots allt fòrsta dagen idag.

Florens i sig àr helt otroligt vackert! Nàr jag satt pà tàget fràn Rom till Florens blev jag helt fòràlskad...! Jag har trots allt inte hunnit gà runt i stan sà mycket, men jag kommer ha tid...jobbar just nu fràn 07.00 till 14.00 och àr ledig resten av tiden. Och bara nu efter en kvart i stan blev jag bekant med en kille pà bussen, och nàgra minuter efter vàrt lilla samtal och kaffepaus, blev jag stoppad av en annan som var sàljare och lyckades sàlja bòcker till mig fòr ett mycket bra pris (och jag behòver làsa italienska bòcker sà det vara bara bra) och han hade tydligen en finsk tjejkompis som kunde svenska, och àven vi bestàmde att vi skulle ta och tràffas nàgon dag. Sà inom en kvart i stan fick jag redan tvà kontakter. Helt stòrt.

Men, jag kan ju inte undgà att nàmna att jag trots allt saknar er alla dàr hemma i Sverige. Ni som làser - kom ihàg att kommentera/hàlsa/eller òverhuvudtaget skriva nàt!

à presto!

Inga kommentarer: