söndag 28 oktober 2007

Lördagskvällen

Jag var ju som sagt hos Giangi (Gigi), Silvia (hans kusin) och Gianlu (S pojkvän) igårkväll, tillsammans med Giangis flickvän Giusy. Vi gjorde egentligen inget speciellt, bara satt och snackade - eller rättare sagt, Gianlu satt och snackade. Jag har aldrig träffat en människa som snackar så mycket nonstop och har så mycket att berätta och förklara! Det är bara att säga ett ord så kan han förklara vad det betyder och var det kommer ifrån - han kan typ allt! Men har ser inte precis ut att vara sån och han har inte ens tagit studenten om jag förstod rätt (eller så har han bara inte fortsatt studierna, minns inte). Men han är grymt smart och hur kul som helst. Det räcker med att låta han prata så har man kul.

Vi åt rätt så sent och grabbarna började baka en äppeltårta vid midnatt så det ledde till att jag missade min sista buss och var tvungen att ta taxi - som sen aldrig kom! Så Giusy som från början hade erbjudit sig att skjutsa mig med sin motorino - trots att hon bor åt andra hållet - var nu tvungen att skjutsa mig ändå - stackarn! Det roliga är ju att eftersom jag fortfarande är ganska ny i stan vet jag ju inte riktigt var jag bor (!) Jag vet hur jag tar mig dit med buss, och vad min adress är, men hur man tar sig bil/moppe väg har jag ingen aning om, och vad området heter är inte heller så klart. Så, vi fick kolla upp karta på internet och memorisera allt - haha!

Men jag kom hem och jag hoppas att även hon hittade tillbaka!

Inga kommentarer: