söndag 28 oktober 2007

Allahelgona helgen....???

Allahelgona helgen börjar närma sig och jag är ledig från torsdag till söndag och det börjar nu bli lite svårt att veta vart jag ska ta vägen.

Jag har flera alternativ:

* åka ner till Messina (Sicilien) och hälsa på alla mina vänner. Det är mycket lockande, men det enda problemet är den långa resan, som jag förlorar tid på.

* åka runt och turista i storstäderna Rom, Milano och Venedig. Det enda är bara att dit kan jag åka vilken helg som helst eftersom det är så pass nära, och kostar inte så mycket. Och gör jag allt på en helg blir det ganska omtumlande och dyrt.

* åka till Piemonte (Turin) till min coinquilino - rumskompis - hem tillsammans med hans tre vänner, som jag inte känner. Det är här det blir komplicerat. Jag skulle jättegärna följa med dem - se en ny stad, träffa nya människor - om det inte var för hans fortsatta jobbiga närgångna beteende. Han säger att han bara beter sig som en vanlig rumskompis, men innebär det att man skickar små "romantiska" hälsningar innan han går och lägger sig? att man ger små presenter lite då och då; som en ros, en chokladbit bacio och närmar sig ovanligt nära? Nej, jag vill inte åka med dem. Hur gullig han än är annars kommer det nog bara bli värre om jag följer med. Det är lika bra att börja ta avstånd på riktigt för just nu vill jag inte veta av honom. Han får skylla sig själv. Han vet att jag tycker det är jobbigt, men blir bara sur på mig och säger att han inte gör nåt fel, han försöker bara lära känna mig. Vafanculo!

* eller, så stannar jag bara här, ensam i lägenheten eftersom de andra två är bortresta, och utforskar Florens lite bättre, och umgås med de andra jag lärt känna. Men samtidigt har jag ju de här hela tiden, och jag vet att det nog ändå inte kommer att bli av att ta mig runt.

Så, jag gissar på att det tippar mest mot Messina. Men först måste jag informera mig lite bättre.

Inga kommentarer: