torsdag 4 oktober 2007

Lite mer info...

Har precis fått lite svar från Florens och har nu fått reda på att jag kommer att jobba som "handledare" eller s.k. assistent till de äldre. Vara lite alltiallo och hjälpa dem, ta ut dem på promenader, hjälpa dem med kläder, ätande, ja, vara till hands helt enkelt. Det kommer nog bli ganska tufft men lärorikt och en bra merit i framtiden.

Har även fått reda på att jag kommer att bo i samma lägenhet som en utav deras sjuksköterskor som jobbar på hemmet. Hoppas bara att hon är relativt ung och lätt att bo med. Orkar inte med en vuxen, kontrollerande person.. Det är ju det jag vill bort från.

Jag kommer inte att ha någon telefon i lägenheten vilket trots allt är ganska rimligt med tanke på att det är deras lägenhet som vi bor i och skulle vi ha en telefon så skulle det väl bli otroliga kostnader...men vi får använda deras telefon på kontoret. Så det känns skönt. Sen tror jag att jag kommer spendera mer tid på internetcafèer och hålla kontakten mer per mejl och msn än per telefon. Så farligt är det ju inte. Har ju mobil också.

Men men, that's the new news...och mer får jag nog inte veta förrän jag är där.

Inga kommentarer: