söndag 7 oktober 2007

The "last" supper...

I fredags var det dags för min avskedsfest/middag. Jag hade knappt hunnit tänka på att planera den förrän vi alla satt på plats runt det runda bordet för att äta middag tillsammans. Det skålades och skrattades, och när maten var avklarad började fler och fler strömma in till lägenheten (som snälla caro lånat ut)för att "fira" med mig. Det var tänkt att vi skulle gå ut, men på grund av att vi alltid väntade på att någon skulle komma och att vi alla kanske inte riktigt var i stånd att bege oss ut på gatorna bland annat folk, slutade det med att vi alla stannade inne. Folk började droppa av efter några timmar och några däckade men jag kände mig inte riktigt redo för att bara sluta kvällen då...så jag och några till satt kvar uppe och fortsatte kvällen (eller ska man säga natten) men på ett lugnare vis. Jag tror att sista gången jag tittade på klockan var den 5.30 och då hade vi hållt på sen 20... så, fråga mig inte hur jag kände mig dagen efter (idag).

Hur som helst var det en underbar kväll/natt där jag fick umgås med alla mina härliga kompisar; ha kul, dansa, skoja...ha "böghögar" på sovande människor (!). Och jag insåg där mitt i allt hur mycket jag verkligen kommer att sakna alla. Visst, jag kommer tillbaka till jul men redan att inte träffa alla dagligen här hemma är jobbigt, så att vara i ett helt annat land kommer vara ännu tuffare. Men, det är något man får vänja sig vid. Det är saker som tillhör ens liv. Att flytta utomlands är inte bara happytime.

Nej, nu blev det lite för djupt. Jag hade en underbar "sista" kväll tack vare alla er underbara freaks! Tack, tack, tack!

1 kommentar:

Anonym sa...

vad roligt att du börjat blogga igen!