onsdag 3 december 2008

Svenska pepparkakor!!

Idag åt jag min första pepparkaka för denna jul!!

Var ju som sagt på Ikea igår och fick sån nostalgi från den nordiska julen och alla traditioner som jag missar när jag bor här i Italien. Så jag gick förbi "matboden" och köpte mig en burk pepparkakor, en påse té med rabarber- & vaniljsmak och tog mig sen ett glas lingondricka. Eccoci!! Riktig nordbo!

Och burken hade jag satt i köket så att alla kunde ta och smaka - och när jag kom hem ikväll efter en stor middag hos min kollega stod den där på bordet och väntade på siste man i huset. De hade gjort success och trots min fulla mage av all mat jag ätit var jag bara tvungen att ta en pepparkaka. Min första pepparkaka. Men bara en för denna gång, vi får se hur länge vi lyckas ha burken fylld - om jag känner mina sambos rätt...!

Inga kommentarer: