måndag 1 december 2008

Changes


Dags för en förändring. Dags för en scrubbning, en make-over. Eller kanske inte en riktig make-over, mer en finslipning på mitt nya jag.
*
För jag känner mig ny. Efter diverse saker som hänt senaste tiden. Efter detta år utomlands i ett nytt land (nåja inte riktigt nytt för mig men..), ensam i en stad jag aldrig besökt tidigare; den enda storstad i Italien där jag inte har några kontakter. Den 10:e oktober 2007 anländer jag och efter bara två dagar har jag en vän, som leder till en annan som leder till en tredje. Ett antal jobbintervjuer som leder till jobb i en utav mina favorit märkesbutiker - Diesel - som även ger mig världens bästa kollegor som jag nu mer skulle kalla för vänner.
*
Ett år senare sitter jag här med ett helt liv i det land jag alltid önskat bo i. Alltid samma gamla jag, bara starkare, visare, och gladare. Som om jag hittat mig själv. Och det är först nu jag märker det. Hur mycket jag förändrats. Hur modigare jag blivit - och hur modig jag var ett år sen då jag flyttade utan någon som helst aning om vad som väntade. Vilken tur (och otur!) jag haft här.
*
Jag har mycket att tacka mina vänner. Men även mig själv som trots jobbiga situationer och förvirrade dagar ändå stått på mig och fortsatt gå framåt. Varje gång starkare. Och nu kan jag äntligen säga att jag börjar hitta mig själv. Tack Italien, tack Florens! Men även tack till alla som fortfarande finns där för mig hemma i Sverige. Ni betyder fortfarande mycket för mig och tar en stor del av den personen jag är idag!

Inga kommentarer: