måndag 1 december 2008

lättsamt familjegräl pågår

Kom precis hem från Ikea. Hem till mina roomiesar där "mamman" (min kollega) i "familjen" stod och bankade vår enda herre i huset med en tidining i huvet för att han fortfarande inte städat i badrummet..!! Vilket scenario! hihi

Varje vecka är det samma visa. Eller rättare sagt, varje vecka det står namnet på denne grabb och på vår fjärde flicka i familjen i städningslistan. (vi är fyra som bor tillsammans; jag min kollega, hennes bästa vän och en kille som bott här i redan 3 år)

Vi har ett så kallat städschema i huset där det två gånger i månader står en till lags att städa. En vecka kök och hall, en annan badrum och korridor. Och så går det turvis. Vi är ju trots allt 4personer som bor tillsammans och har ofta andra på besök; vänner, pojk- & flickvänner - så det blir ju ganska mycket folk i hemmet ändå. Så städa behövs det. Och du har hela veckan på dig att få detta gjort.

Men på nåt sätt lyckas aldrig dessa två myrorna komma ihåg det! Och ändå är det de som har mest tid av alla - jag och min kollega är de som jobbar heltid och knappt är hemma på dagarna. Så som följd blir det vi (eller mer min kollega som nu börjats kalla för mamma) som får tjata på dem... för visst städar de till sist, men alltid två dagar senare än skrivet!

Suck...skrattretande. Och visst blir det många skratt när man minst tre gånger i månader upplever dessa scenarion...med tidningen i hand bankandes på den skyldige! hihi..

Inga kommentarer: