torsdag 4 december 2008

ledig dag, promenad på stan

Har tagit ledigt idag eftersom jag ännu har lediga semesterdagar att ta ut - och ledighet är något jag verkligen behöver så - här är den.

Hade dock mycket i huvudet att hålla koll på och blev lite smått förvirrad och stressad runt morgonkvisten, men allt gick bra. Har nu fixat allt som behövs inför det nya körkortet som ska skickas hit, tog ut biljetterna inför resan hem till jul, tog ut pengar för hyran. Fick däremot inte de där extra pengarna jag hade behövt för att köpa julklappar och andra nödvändiga saker - nej, för att tydligen har jag redan använt alla pengar jag har för denna månad! Vilket nästan aldrig händer. Men, sen min plånbok blev stulen har jag väl inte haft nån större koll på ekonomin då jag inte kunnat kolla saldot lika ofta och eftersom jag antagligen spenderat mer än vad jag trodde innan jag blev av med kortet och därför hade räknat fel. För ingen annan än jag har tagit ut, det kunde vi se på mina senaste utgifter - thank god for that iaf!

Så istället för att spendera pengar tog jag mig en promenad på stan med en väninna och fönstershoppade! Oookeeeej! - jag köpte två växter till rummet, men bara för att det bara är på torsdagar de har blommor och växter på torget och jag annars aldrig har möjlighet att köpa dem... och till mitt försvar är de mycket fina!

Nu blir det filmmys i sängen - när jag för en gångs skull kan...

Inga kommentarer: