måndag 1 december 2008

Det är grått och ruggigt!

Det är nu tre dagar som det regnar kontinuerligt och då menar jag inte att det duggar lite lätt. Nej, det öser ner som om nån hällde över en hink vatten över staden. Och inte bara regn; rent utsagt hagel och åska. Ett riktigt oväder.

Vaknade lite för sent idag. Hade en "date" klockan 11.15 med en vän för att åka till Ikea och fick skynda mig, ut i regnet smått springandes för att inte komma försent - igen, som jag alltid gör. Men denna gång var det han som inte dök upp. Suck, inget svar på mobilen. Antingen hade han också försovit sig eller så ??? have no idea...

Bestämde mig för att ta en senare buss - med eller utan honom - men åtminsonte ta mig tillbaka hem för att fixa saker som ändå måste fixas. Så här sitter jag nu med en kopp te i handen. Tvättmaskinen är på, U2 spelar på Mtv och rummet väntar på att bli städat. Vädret ute känns inte så lockande...men jag vill nog ändå ta mig ut. Annars blir jag slöare än slö.

1 kommentar:

Mikaela sa...

Grazzi! Nu ska jag bli duktig på att läsa din blogg, hur mår du? Saknar dig! Puss