söndag 3 februari 2008

En regnig lördag i Florens..

Lördagen spenderades promenerandes längs gatorna i ett regnande Florens tillsammans med Judy - med ett ständigt stannande på grund av all paraplytrafik och väjande av bilar som skvätter upp vatten från gatorna. Men det var mysigt ändå.
Tills vi tröttnade och mötte upp hennes roomie och deras kompis och gick och bakade american cookies! Eller ja, de bakade – jag smakade. Och allt socker och sött som de lägger i sina kakor och marshmallows rise-crips rutor – usch det blev för mycket för mig efter bara några tuggor! För att sen bli bjuden på en stor tallrik pasta med scampi och gräddsås – vilket iofs var underbar!

Sedan bar det av hem till Silvia där hon planerat att vi skulle äta tillsammans, stackarn fick äta själv på grund av min proppade nästan krampande mage. Jag fick åtminstone i mig en kopp te som hon lyckades göra. Vi har alltid så kul för Silvia är en sån där typisk student som inte har nån aning om hur man lagar mat. Eller kan baserna men känner sig otroligt osäker när hon ska tillaga nåt.
Och senaste tiden har hon gett sig f’n på att hon ska lära sig och vi har experimenterat och hållt på i köket – varje gång jag är där. Och det är alltid lika kul när vi sedan sitter där och ska smaka på vårat verk och se om vi lyckats eller inte. Och igår var det faktiskt inte nåt fel på hennes tillagning av sin 5-min potatispuré utan sjäva produkten som smakade skit. Så istället blev det att experimentera vilka kryddor man kunde tillägga för att få bort smaken och allt blev bara kaos! Men kul hade vi iaf.

Inga kommentarer: