söndag 3 februari 2008

Det börjar klarna i mitt lilla huvud

När jag pratar med Silvia kommer vi alltid in på de mest konstiga diskussioner man kan tänka sig, men igår blev det lite mer allvarligt snack. Vi kom in på studier, och hon berättade lite vad alla de olika inriktningar jag är intresserad av innebär och hur det går till i italien, och jag tror att mina intressen börja luta mer åt kommunikation och PR-hållet.

Trots att psykologi är väldigt intressant så har jag börjat känna ett viss tvivel… Mina tankar börjar dra sig mer åt det som jag faktiskt redan innan gymnasiet hade i fokus, men som sen sakta suddades ut pga skolan, inriktning och umgänge – fokusering på andra ämnen. Men allt börjar komma tillbaka nu och det börjar klarna. Ju mer jag tänker på det, ju mer tror jag att det är det jag vill göra. Jobba inom reklam och PR. Som sagt – mina beslut och tankar går ju upp och ner hela tiden, men det börjar luta lite mer åt det ena.

Sedan finns ju fortfarande problemet om jag ska stanna här i Italien och plugga eller återvända till Sverige. Vi diskuterade skillnaden, situationen i Italien som just nu är ett helvete ekonomiskt och jobbmässigt – mafia hit och mafia dit - och denna diskussion övergick till hur det skulle se ut i Europa om tio år. Allt spårade ut och vi kom fram till att hela vår framtid här kommer att krascha och plötsligt kändes allt så eländigt.

Men. I alla fall.
Vi kom fram till att vi nog kommer att klara oss ändå. Jag har ju åtminstone kommit en bit på vägen med mina funderingar...och det är ju en bra början.

Inga kommentarer: