söndag 10 februari 2008

mat, jobb & tjejsnack

Denna söndag spenderades med min jobbarkompis kompisar - vi var en cubana och två perubianer, och sen jag, svenskan. Det åts, det dracks och det snackades. De är galna tjejer och plötsligt kunde de ställa sig upp och shake:a till den latinska reggae musiken. Vi hade otroligt kul!

Dessutom fick jag förfrågan om att bli engelskalärare till en utav dem - cubanan Jeny. Hon jobbar nämnligen på hotell och är i behov av att kunna engelska. Och hon är beredd att betala mig för det också, som hon sa: Du hjälper mig, så hjälper jag dig! Så där fick jag mig ett litet tillfälligt extrajobb!

Tiden går fort när man har roligt och snart var det dags att ta sig hemåt. Men trots den kalla vinden så gick jag mot busshållplatsen med gott humör och fylld mage - det hade varit en skön slapp söndag med härligt sällskap!

1 kommentar:

sophie sa...

sophiequi.blogspot.com
/2008/02/
italien-och-media-en-liten-essay.html

där har ni något att bita..du och din nyfikenhet!

hehe