måndag 25 februari 2008

Måndag kväll

Fortfarande utan Internet och på jakt efter olika lösningar att utan större problem gå surfa genom andras nät. Med tillstånd alltså. På onsdag ska jag lämna in datorn till Expert som ska kolla igenom vad det är för problem. Förhoppningsvis gratis som sist, men kostar det för mycket vet jag inte vad jag ska göra. Om det är värt vad nu kostnaden är. Börjar tröttna på alla dessa problem som ständigt dyker upp. Telefonräkningar, bankkort, Internet. Kan jag inte bara få leva mina sista tre månader här med flyt?

Jag har i alla fall skaffat mig ett litet bord till mitt rum där jag kan sitta och plugga (italienska grammatiken), och lasta av alla mina grejer som tidigare på nåt sätt lyckats översvämma mitt lilla nattduksbord. Och gratis var det också – eller rättare sagt, bordet tillhör min ex-rumkompis/ex-lägenhet men det har bara stått lutad mot väggen - oanvänt, så jag tog tillfället i akt och bad att få ha det i mitt rum. Så, nu har jag fixat och donat lite, hittade en liten duk så det ser trevligare ut. Vi får väl se hur lång tid det tar innan även detta bord bombarderas av onödiga grazzi-saker.

Nu ska jag dra mig tillbaka och titta på Sanremo – Italiens version av melodifestivalen. Och den har precis börjat med ett intro med sången ”Volare” – nostalgi, minnen och klassiker.

Buona serata a tutti!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Grazzi! Kul med lite uppdatering. Jag var för övrigt i Sanremo i våras med mamma och pappa. Dom sjöng på en lustig låt under hela bilfärden så jag antar att det är samma som du pratar om...

Hoppas allt är bra annars och att vi styr upp något när båda är i Sthlm.