söndag 24 februari 2008

Söndagspromenad

Söndagar har blivit min nya happy-day. Jag vet inte varför men de senaste söndagarna har jag alltid vaknat med glatt humör och just idag fick jag en otrolig längtan till att ta en promenad. Kanske berodde det på det fina vädret och värmen som äntligen kommit, men hur som helst så var det dags för lite movement så tog jag på mig mina sneakers och skinnjackan och gav mig iväg.
5 min till floden Arno och jag var redan svettig. Jag plågade mig själv några minuter till men det var för varmt. Av med jackan och kvar hade jag en röd t-shirt och svarta "handledsvärmare" (låt oss säga vantar utan fingrar) och folk började titta lite snopet som om jag var galen som gick så avklätt i februari.
Men jag bryr mig inte. Ni får kalla det vad ni vill men nu är det fanimej VÅR och då får man gå runt i t-shirt! Så jag gick - i två timmar, med en liten telefonpaus i en park - och njöt i vårvärmen, i min röda t-shirt.







Inga kommentarer: