måndag 28 januari 2008

PISA!

En dag i Pisa!
Jag Judy och Jamie bestämde oss för att ta en tripp ut till Pisa eftersom ingen utav oss nånsin varit där - och det var helt undebart! Jag blev helt förälskad...

Kanske berodde det på det härliga vädret men det var nog trots allt själva staden som fångade mig. Jag har nämligen ofta hört att Pisa varit under förväntningarna för många - att det varit tråkigare och fulare än vad de väntat och att staden varit ganska liten. Så jag blev ganska förvånad när jag kom upp i tornet och såg hur stor staden trots allt var. Och vacker! Mycket ljusare och gulligare än Florens... även fast Florens är underbart det med!

Hur som helst - vi hade en underbar dag tillsammans med massa turister som liksom oss försökte hålla upp tornet med bara armarna... hehe!










1 kommentar:

sophie sa...

du vet väl att pisani och fiorentini inte klarar av varandra?

piiisa piiisa merda låter på den här sidan toscana.

hehe

ska vi ta en fika på tors em?