fredag 25 januari 2008

De senaste intensiva dagarna...

Jag har haft fullt upp de senaste dagarna, efter jobbet har jag sprungit hit och dit, träffat kompisar ooch fixat det ena efter det andra. Piuuhh!

Min planering i onsdags gick ganska bra, jag blev dock långt ifrån klar men det gör inget. Kommunalhuset hade inte öppet så det sket sig, men det finns fler dagar. Sedan bar det av till Replay och en annan klädaffär där jag lämnade mitt CV och de verkade båda väldigt intresserade (!) men framförallt för att anställa mig heltid. Och det är ju egentligen det jag vill, men då framkommer samtidigt boendeproblemet... mitt volontärjobb ger mig ju gratisboende och gratis mat vilket är perfekt. Men samtidigt är jag så otroligt trött på att jobba där, det är fysiskt tungt och tanken på att göra det ännu fyra månader känns inte så lockande...men vi får väl se lite hur det går med jobbsökandet.

Sedan fixade jag allt med mitt vodafonekontrakt - de hade tydligen fått fel information från min bank/post och jag fick betala mina räkningar på posten. För att sedan dagen efter komma med "kvittot" för att bekräfta min betalning och försäkra att allt är ok. Komplicerat men löst.

Efter alla bestyr bar det av till Judys lägenhet för en trevlig pizza/drink-kväll med Liz (hennes roomie) och J's killkompis som är här över veckan. Vi hade jättekul och jag o Judy delade på en gorgonzola+äppel-pizza(!), låter inte alls så lockande - jag vet - men aaaah det var gott!

Igår var vi alla på museumet Uffizi och tittade på alla fina tavlor och skulpturer. Synd att jag inte hade med mig alla anteckningar från Kulturhistoriakursen på Vrg... Här fanns många tavlor som vi gått igenom men som man glömt historian om...

Idag har jag varit och tittat till Firenzes ena universitet med min svenska kompis här som pluggat i 4 år... Det var lite kul att se hur det såg ut, allt var nytt och modernt och de håller på att bygga upp hela området med parker, studentlägenheter och byggnader. Men, vi befinner ju oss i Italien och detta byggande kommer nog ta väääldigt lång tid innan allt blir klart!

Ikväll skulle jag ha varit på middag hos Judy men den blev inställd, och det var väl lika bra - är helt slut och imorgon ska vi åka till Pisa och utforska den staden så det blir nog en tidig läggdags för mig.

That's my sammanfattning....inte så roligt inlägg kanske men it will do.

Inga kommentarer: