söndag 20 januari 2008

Eccomi Firenze!

Jag är tillbaka!
Det har gått en vecka redan och det har varit en del att fixa med så jag har varken haft tid eller lust att uppdatera bloggen. Men nu är jag här och jag ska försöka sammanfatta denna "händelserika" vecka.

Jag anlände till Firenze lördag natt (12/1) och åkte direkt till Silvia som numera bor själv med hunden som tog emot mig med en stor bamsekram. Vi lagade mat pratade pratade och senare kom en utav hennes killkompisar förbi - Roy - och vi gick alla ut och strosade runt i härliga Firenze's gränder. Vi hade jättekul och jag bara njöt av att vara tillbaka.
Dagen efter tog det lite tid innan jag kom hem. Vi blev och snacka hela natten och dagen efter att jag kom till min lägenhet först runt fem på söndagen. Där i sin tur min kära coinquilina Aurora tog emot mig med en liten parfym som välkomstpresent! Jobbet hade tyligen också lämnat en julklapp med lite italienska godsaker och vin som nog ska användas nån kväll med kompisar.

Så. Tillbaka är jag och veckan har mer eller mindre gått ut på att [mer än jobba] - träffa alla vänner som är här. Francesco träffade jag redan på måndag kväll och hade det hur trevligt och mysigt som helst. Gigi har inte kommit än, han hörde av sig i fredags och sa att han kommer i slutet av månaden - han spenderade lite för mycket pengar under julhelgen nere på sardinien att han måste jobba igen allt innan han kommer - så, nu är han där och plockar svamp! Hihi.
Judy kommer hem idag och jag får väl se när jag hinner träffa henne...hon får en kompis hit på tisdag det är planerat att vi alla ska ta en liten sightseeing tour runt i Firenze eftersom inte ens jag och Judy som redan varit här ett tag varit på nåt museum eller liknande. Så det är väl dags!

Igår köpte jag även en italiensk grammatikbok - så nu ska det pluggas lite också! Francesco's chef har erbjudit mig ett jobb hos dem - alltid som säljare i den där bokaffären - men jag får se lite först om jag hittar nåt annat. Francesco har många kontakter och sa att han ska hjälpa mig.

Idag, söndag, har jag chillat, spelat tv-spel med denzil och skurat golvet. My job is done!

Jag och bloggen är tillbaka och igång igen! Arrivederci!

Inga kommentarer: