måndag 28 januari 2008

Framtida studier?

Sedan jag skrev senaste inlägget - alltså för cirka två timmar sen - har jag suttit och kollat på studentum.se och studera.nu för att få något hum om vad och var jag ska studera i framtiden. Och jag blir bara mer och mer förvirrad. Jag har fortfarande inte bestämt mig vad det är jag vill plugga och nu senaste tiden har mina tankar börjat fara åt Italien. Ska jag kanske stanna här och studera? Och vad innebär det? Jag har ju min svenska (bé numera italienska) studentessa här som informerar mig hur det är men oj vad förvirrad jag blir.

Så, nu har jag suttit och kollat både på svenska universitet och italienska. Tittat på olika program och inriktningar. IIssshhh! Jag känner mig stressad att behöva bestämma mig nu.

[ok, jag har till den 15april(?) när det gäller de svenska studierna och jag kommer väl att söka lite olika, men ujj vad förvirrande allt är ändå!]
Mina tankar växlar mellan:

* psykologi (där jag skulle vilja kombinera det med nutriution)
* ekonomi/marknadsföring/PR
* journalistik (vilket jag aldrig skulle klara av men som trots allt alltid varit en dröm så det får finnas med i bakhuvudet)
* hälsopedagog/nutriutionist (känns lite avlägset nu men det var i mina tankar förut och har lite med psykologiska inriktingen att göra)

Det är mycket varierat och jag har ingen aning om vilket håll jag ska titta åt...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet verkligen vad du går igenom. Har ägnat stora delar av hösten åt att jämföra utbildningar. Det är ett jävla meck.

Har nu bestämt mig för att läsa min BA i Sverige inom antingen ekonomi eller kommunikation. Funderar framför allt på Lund.