torsdag 21 augusti 2008

torsdag kväll

Det är torsdag kväll.

Kom för en stund sen hem från en aperitivo med vänner från jobbet. Är helt slut. Sen jag lärt mig kassan och fått allt detta nya ansvar, har jag även fått börja jobba mer. Nya leveranser av klockor och smycken har kommit - som nu jag ska ta hand om, kontrollera med papper att allt kommit fram, sortera, organisera. Men det är kul. Dagarna passerar fortare och jag känner mig nödvändig!
Dessutom har de nu ofta skickat mig till accessoar-avdelningen (som inte har med mitt accessorar-ansvar och göra - accessoaravdelningen är med väskor och skor) där man oftast står själv i butiken och då ska klara av att servera kunderna och samtidigt klara av kassan.. Jag kan inte klaga för detta är ett stort ansvar och det visar att de litar på mig - men det kan också bli ganska mycket på en gång och samtidigt väldigt tråkigt då det kan gå en timma utan att det kommer en själ in i butiken!

För att inte tala om att jag under min lediga dag igår tydligen vistat mig lite för mycket under solen och imorse vaknade helt rödrosig och kände mig lite halvt febrig hela dagen..

Så jag är helt slut men även glad. Har haft en trevlig kväll.
Har även återfått kontakt med en utav mina första vänner här i Florens som jag inte hört från på ett bra tag på grund av att han sen flyttade tillbaka till sig. Men både igår och idag hade vi nästan en timma-samtal - och vem blir inte glad och nostalgisk när gamla vänner återförenas! (inte för att vi bråkat eller så..bara glidit ifrån varandra)

Men nu ska det väl vara dags att lägga sig...behöver min sömn.

notte!

2 kommentarer:

Anonym sa...

låter som att du trivs, kul :)! jag är inte alls avundsjuk, nej jag älskar kalla Sverige ;P

stammi bene cara!

Mia sa...

Låter som du trivs på arbetet.

Nej jag har aldrig läst inredning, däremot läser jag konstvetenskap. Så, ett intresse är vad det är. Vem vet en dag kanske det är ett yrke med...:)

Blev så nyfiken, bor du nu där permanent, alltså inga planer på Sverige? Har du någon ragazzo därnere då? *nyfiken*

Kram Mia