söndag 10 augusti 2008

Mamsen, IKEA och worknews!

Första veckan i nya lägenheten har passerat och jag har redan haft min första gäst - mamman min förståss!! Och med den otur hon alltid har hamnade hon precis på det tåget (från Sicilien) som hade tekniska problem och anlände med 6 timmars försening! Vi hade redan knapert med tid eftersom hon endast skulle stanna fredag och lördag för att sen söndag morgon (imorse) åka tillbaka hem till Stockholm, och lördag skulle jag jobba så vi missade i princip en halv dag tillsammans. Som tur var fick jag sluta lite tidigare på lördagen så där lyckades vi ta igen den tiden.

Varje gång jag träffar mamma eller pappa efter så lång tid så inser jag varje gång hur mycket jag saknar dem och hur svårt det egentligen kan bli att bo så pass långt ifrån varandra, när även jobbet kommer emellan och inte ger en all chans att ta sig en weekend hem. Samtidigt som de ändå känns väldigt nära när man har telefon och mejl kontakt. Och när man väl träffas känns det inte alls som att det passerat månader sen sist...

I och med att jag precis flyttat och inte fått nåt riktigt stuk på mitt rum tog vi oss en runda på kära svenska IKEA. Och visst blev det en hel del saker vi köpte - nödvändiga tillbehör men även tavlor, växter och korgar som piffar upp rummet och får det att se någorlunda inrett ut, trots att det är mycket kvar att fixa! Sedan blev det ju självklart köttbullar, potatis och lingonsylt! Egentligen är jag inte ett så stort fan av svensk mat och speciellt inte för köttbullat o lingonsylt tillsammans....men när man varit borta så länge och nu för en gång skull är så nära Sverige man kan vara i Italien - då ska det f-n ätas svenskt!! ;)

En liten notis om mitt jobb är att jag inom bara två dar har fått lära mig att använda kassan (vilket är ett stort ansvar) OCH nu blivit ansvarig för accessoaravdelningen som innehåller klockor, skärp, smycken och glasögon! Det är inte en så jättestor del av kollektionen eller butiken men att lilla jag fått ett ansvarsområde känns kul! Framför allt eftersom jag är den yngsta och senaste som anställts och det finns andra som kanske jobbat längre som har mer erfarenhet. Men kanske vill de ge mig en möjlighet att växa ännu mer och visa att de litar på mig. Kul är det iallafall - vi får väl se bara vad som väntar mig...!

Vi är även mitt uppe i övergången från sommarkollektionen/rean och höst- och vinterkollektionen och är i full gång att ändra alla delar av butiken och framför allt SKAPA VÅRA NYA OUTFITS!!! vi håller på att prova och testa olika kombinationer och se hur vi ska klä oss...äntligen nya kläder! Sedan är jag mycket mer för höstmodet i allmänhet, det är mer stilrent - finns mer att kombinera med än sommarkläder - hur mycket jag än älskar sommaren i övrigt, men kläd/modemässigt är hösten bäst enligt mig! Så det ska bli kul och intressant att se i vilka kläder man ska gå runt och jobba i...

Inga kommentarer: