söndag 3 augusti 2008

In my [new] place...


Äntligen har jag landat! Från och med i torsdags bor jag nu mitt i stan precis intill floden Arno! Vilken skillnad att ha allt nära - att inte behöva oroa sig för bussar eller hur man ska ta sig hem sena nätter... Och med ett härligt gäng av människor intill sig och ett rum på 25 kvadrat kan jag inte önska mig mycket mer! ....förutom lite roliga inredningstips förståss!


Annars rullar allt på som vanligt, många är borta på semester så lite tomt har det blivit - tomt men inte ensamt. Har fortfarande en otrolig nostalgi från Sicilien...det sitter kvar. En vecka var alldeles för kort. Stranden, maten och framför allt alla kompisar!! Men...pazienza! Det ligger ändå relativt nära...

På fredag kommer mamsen min och då bär det av till Ikea för att se vad de har att erbjuda mitt rum. Hade man obegränsat med pengar skulle jag veta precis hur jag skulle inreda rummet, men när man har en viss budget och bor på tredje våningen utan hiss blir det lite svårare att bestämma sig och prioritera. Men nåt ska jag nog hitta på.


För er som är lagom intresserade provade jag idag alla nya jeansmodeller på jobbet. En stekhet söndag som denna är inte många ute och shoppar, och de turister som vandrar runt kommer mest in för att titta a.k.a. svalka sig lite i vår airconditioner butik. Så för att driva tiden och för att få oss några skratt börjades det prova jeans...och på så sätt även få en idé av vad man själv föredrar och vad man vill ha till sin outfit nästa säsong. Och visst hittade man mycket - mer än vad jag trodde...så istället för att bli mer intelligent blev jag nu mest bara förvirrad över vad jag vill ha. Samtidigt som jag sen även inte får slösa bort mina pengar - så farligt farligt att prova jeans och kläder!!


ok. det var allt för denna gång. Snart kommer jag med fler uppdateringar.

Inga kommentarer: