måndag 6 april 2009

jordbävning?

Vaknade imorse av ett sms skickat av min kära mamma. Kände ni av jordbävningen även i Florens? Hmm, jordbävning? På med datorn, och klick till nyheterna online.

Jodå, runt klockan tre inatt uppstod en kraftig jordbävning i Abruzzo regionen, och kändes av även i Rom och upp till Bologna. Mer än ett 20 tals personer har dött och många är skadade, då många låg och sov när det hände. Skalvet mätte 6,3 på richterskalan och är den allvarligaste jordbävningen detta millenium i Italien.

Jag kände ingenting, och det har inte sagts nåt om att det skulle ha nått Florens. Men det är ju självklart lite obehagligt när sådana naturkatastrofer händer såpass nära och att det inte är något du kan kontrollera.

Det är min ledig dag idag, och eftersom jag kom upp lite tidigare än väntat, tänkte jag ta mig en lång lugn frukost med té och titta lite på Vänner.

Inga kommentarer: