måndag 30 mars 2009

...and now I'm old!

Då var helgen över. Då var allt födelsedagsfirande slut. Och allt var perfekt.

Nu däremot känns allt tomt. Allt kretsade runt min födelsedag och att försöka hitta tid för allt och alla. Och nu plötsligt är allt slut. Slut på alla möjliga sätt.

Torsdagen, 26 mars, började med ett samtal från norr med sjönsjungande sång och fågelkvitter i bakgrunden(min fågel). Sedan började mobilen pipa och gratulationer kom från alla möjliga håll. På jobbet välkomnades jag med kramar och pussar, och en stor bukett rosor! Vänner tittade in, och en kollega som var ledig den dagen kom förbi med en tårtbit hon lagat till mig!

Kvällen spenderades med tjejerna från jobbet på en liten mysig bar med live-musik och sedan bar det vidare till en annan lokal. Det som bara skulle bli en liten drink för att fira (eftersom själva festen skulle äga rum på lördagen) sträckte ut sig till 3...
Lördagen blev riktigt lyckad den med. Alla kollegor, vänner på plats i vår lägenhet, musik, mat och mingel. Strax efter midnatt bar det sedan iväg till en lokal... och punkt punkt punkt så var klockan 6 på morgonen och jag satt i en taxi på väg hem.




Så min födelsedag firades rejält. 21. Vi får väl se vad dessa två siffror har att komma med.

(bilder är på gång...)

Inga kommentarer: