måndag 6 april 2009

What's wrong with me??

Jag måste ha nåt fel. Nåt psykiskt, nån störning, nån panikartad sjukdom. För detta upprepar sig varje gång jag har en ledig dag. Eller lång tid på mig att utföra det jag nu har att göra.


Som idag. Det är måndag och jag är ledig. Jag visste precis vad jag hade att göra, vilka ärenden jag skulle gå och hur mycket tid jag hade på mig. Ändå lyckades jag inte gå hemifrån i tid, när jag väl var ute blev jag förvirrad över vart jag skulle ta vägen, vilken ordning, och jag fick plocka fram min lilla att-göra-lista pinsamt många gånger för att fortsätta på rätta spåret. Det är otroligt obehagligt att känna så. Att ha, som man säger i Italien; la testa tra le nuvole (direkt översättning: huvudet bland molnen). Att känna sig lat, ofrivilligt - kroppen vill bara inte lyda. Som de senaste veckornas mornar; jag klarar helt enkelt inte att gå upp de där 20 minuterna tidigare. Min kropp vill bara inte stiga upp. Och bara det att ringa ett litet samtal för att boka tid för till din estetista blir en pers. Så. What's wrong with me??

Nu fick jag ju trots allt nästan allting gjort. Hemma var allt redan städat, räckte med att kasta in tvätten i tvättmaskinen och diska lite. Sedan bar det av ut i solen - och jag har väl ännu inte riktigt hängt med att våren är här - så jag nästan led av hettan och den starka, varma solen som sken på mig med tunn tröja och läderjacka på. Svett.

Jag hittade inte skolan IED, dit jag; efter många om & men, och vaddå-finns-den-i-Florens?!?, ville få lite information om intagningar och kostnader, så det får bli nån lunchpaus som går åt till det när jag väl hittat stället. Även fastighetsmäklaren som skulle ordna med våra kontrakt för lägenheten saknades så inget av det blev gjort. Däremot hittade jag ett litet gym/yoga/pilates studio där jag antagligen ska skriva in mig... skadar inte att träna lite när man har möjlighet!

Mötte upp en kompis, tog oss en liten promenad, stannade upp vid en liten cykelreparatör för lite information om de sålde begagnade cyklar för bra pris och vips tre minuter senare stod jag där med en ny (well, begagnad) fin fin cykel för endast 50€!!

Så, nu har verkligen våren kommit. Ny cykel, och dags att ta fram ballerinaskorna...

1 kommentar:

Anonym sa...

maste kolla:)