tisdag 24 mars 2009

Fullt upp!

Dagarna har bara flugit iväg sedan jag kom tillbaka till Florens. Förra veckan fick jag sluta lite tidigare på dagarna, eftersom jag var tvungen att hoppa in och jobba på söndagen, min annars lediga dag. Så jag fick lite tid till att träffa kompisarna utanför jobbet och strosa runt på gatorna i det härliga vårvädret som äntligen nått stan.


Och nu, denna vecka, är det istället fullt upp här hemma. Min kära rumskompis/kollega blir vuxen på riktigt och flyttar ihop med sin pojkvän och lämnar oss andra här hemma... lämnar med andra ord MIG ensam som ordningsamma roomie. Nu får jag ta över och bli "mamma" i huset. Men kanske klarar jag mig utan den rollen ändå, kanske blir det lättare att få saker gjort när man inte har nån i huset som "tjatar" att det ska bli gjort. Det återstår bara att se. Så är det att bo med andra människor.


Imorgon ska jag iaf gå och prata med ägaren till lägenheten angående kontrakt samt annat byråkratiskt. Sedan på torsdag kommer den preliminära nya tjejen på besök - en spanjorska - som tittar in så att vi alla kan lära känna varandra. Hmm...spännande!


På torsdag, 26 mars, fyller jag även år. Blir 21. Blir stor. Vuxen. Attans, vad läskigt.
Och tydligen har det spridit sig på jobbet och det verkar vara det enda som det pratas om just nu... hmm, jag misstänker att de är på gång med nåt. Men vill inget säga...

Med tanke på min födelsedag, och min roomie's utflyttning, tänkte vi fixa en liten fest här hemma på lördag! Så just nu håller vi på att planera inför det också. Hej och hå, mycket på gång!


Och för att avsluta. Nästa torsdag har jag min första lektion i JAPANSKA!! Wiiieee.... nybörjarkurs, men någonting måste jag väl ändå lära mig!

Det var allt för denna gång. Då hälsar jag er alla en buonanotte...

Inga kommentarer: