tisdag 3 mars 2009

lite tankspridd kanske?

Hade tagit halva dagen ledig idag på grund av ett viktigt läkarbesök. Så jag skyndar mig från jobbet, springer till bussen, letar efter den rätta gatan och kommer sedan äntligen fram till mitt mål. Knackar på, säger mitt namn och att jag har tid hos dottor xxx klockan 16. Receptionisten tittar på mig lite frågande och säger "nej, nej, han är endast här och tar emot på onsdagar... du är skriven ONSDAG klockan 16!". Noooooo!!! Hon småler ursäktande mot mitt förtvivlande ansikte. Jag måste ha förstått det hela heeeelt fel! Så, det var bara att ta mig tillbaka mot stan, ringa min chef som suckade och sa skämtandes "Graziella lilla, du måste då vara riktigt tankspridd du?!". Men jag fick ta ledigt även imorgon, så då hoppas jag att det inte ska uppkomma några andra förhinder som att läkaren blir sjuk, eller gatorna blockeras eller vem vet vad!

Det har iaf varit en trevlig varm (äntigen) solig dag, kändes nästan som vår! Och jag köpte mig ett par läckra svarta pumps för en riktigt liten summa tillsammans med min väninna, för att sedan promenera tillbaka hem och chilla...

Måste nu bara förbereda mig för kalla Sverige eftersom jag på söndag morgon tar flyget hem till Stockholm. Då blir det inte längre några leggins och klackar. Nej, nej, snarare leggins UNDER byxorna. För nu är jag ju inte längre van vid svensk kyla! Attans...

Inga kommentarer: