onsdag 30 april 2008

tiden flyger iväg...

...och det har redan passerat tre, fyra veckor sedan jag började jobba på Diesel. Och det märks väl här på bloggen! tiden till bloggen har försvunnit helt och ju mer tiden går desto svårare blir det att börja skriva igen - för man vill uppdatera allt som hänt, och en uppdatering kan till sist bli tråkig. istället för att skriva små korta händelser - men som istället kräver lite tid och eftertanke att skriva. och det är den tiden jag inte har. jag kommer hem sent på kvällarna och den enda tid jag lägger framför datorna är att prata med kompisar på msn eller svara på mejl.

Men det är väl dags nu att ta tag i bloggningen på nåt sätt. har fått lite kommentarer här och där att nu får det vaa nog - skriv! hahah
så. jag ska göra en liten uppdatering - men fatta mig kort och inte tråka ut er med onödiga detaljer.

Jobbet på Diesel går bara bättre och bättre. Har helt kommit in i gänget nu och deras lilla cucciolina/bambolina - eftersom jag är yngst i gänget och blir behandlad därefter - men alltid på skoj! Det har blivit många aperitivos och utekvällar, många nya ansikten och bekantskaper - både inom och utanför jobbet. Massvis med pengar läggs ut på bara mat och jag bara längtar tills lönen kommer så jag får mina mat-tickets och slipper betala allt från egen ficka!

Så livet leker just nu. Vädret skulle däremot kunna leka lite bättre. Vi har haft regn i - jag vet inte hur länge! men det finns ju en sägen som säger: om det regnar den 3april regnar det 30 (eller var det 40?) dagar i streck! och det verkar stämma...
vi hade dock en vacker helg då alla trodde att vädret änltigen skulle byta bana - men nej.

Idag har jag min lediga dag och imorgon är det röd dag så jag har dubbel ledigt!!

ikväll blir det utgång och imorgon picnic med the dieselcrew - om vädret tillåter vill säga!

1 kommentar:

sophie sa...

40dagar var det. haha. heeemska tanke men det verkar ju ha vänt nu, ska man våg atro på solen?..

kram