fredag 11 april 2008

Fredagkväll = zzzooova

Det värker i fötterna, huvudet dunkar, kroppen nästan viker sig och någon matlust finns inte kvar. Precis när jag sätter fötterna innanför dörren börjar det ösa regn utanför. piuhh! det slapp jag iallafall....

men. inte ska vi klaga nu inte. sudda sudda sudda.
jag har ett roligt jobb, härliga kollegor, jobbar för en fint och detaljrikt designmärke. Så, några trötta kvällar och fredagar får jag väl ta - och det är ju värst i början när man fortfarande inte är van - all ny information, intryck - erfarenheter. näe - jag mår braaa.

Det har gått några dagar på jobbet och jag börjar komma in i rutinen ganska bra nu. Idag lyckades jag till och med sälja en hel del, och jag har fått beröm, samt "stöd" från mina kollegor då det kanske gått lite mindre bra. Men vänta bara om några veckor (om inte ens det) kommer jag springa runt som fisken i vattnet i detta akvarium fullt av kläder och accessoarer.

Idag kom det även in en tjej som frågade lite om att söka jobb, vad som behövdes i hennes CV - och plötsligt kände jag mig lite stolt över att de faktiskt valt mig att jobba hos dem. Det är många som söker - många som drömmer - och jag var en utav dem, på jakt efter jobb - men ville inte heller nöja mig med vilket som helst. Och jag kände igen mig när jag såg flickan. Man ger CV:n för att ge den, men man förväntar sig knappt att de kommer att ens ringa. För det är en sån affär - en sån där lite fiinare affär.

Och så ringer de. PAH. Intervju. PAH - paus - nervo, väntan, nervo - och så ringer de. "vi vill gärna ha med dig i vårt gäng - om du fortfarande är intresserad!" PAH - PAH - PAH. och nu är jag här. jobbar för Diesel. PAH.

And I like it.
Även fast jag på en fredag går och lägger mig 22.30. Men så är det när man jobbar från 7-20.

punkt.

Inga kommentarer: