onsdag 9 april 2008

DieselStore


Så. Nu är jag officiellt en säljare på Diesel Store i Firenze. Känns bra.
=
Har skrivit på kontrakt, fått medlemskort och badge. Och TRIVS som fisken i vattnet! Jag har endast jobbat två dagar hittills - idag ledig - och visst, det är ju inget glamoröst jobb nånstans; man viker kläder [i mitt fall jeans], hjälper kunder, viker jeans - och när man vikt de högar jeans som folk provat, kollar man i de vikta högarna på hyllorna vilka högar som inte är tillräckligt fint vikta, tar ner dom och - ja, precis - viker om dem.
=
Men jag har kul. Har härliga unga kollegor, bemöter kunder från hela världen - har fått använda mig av min engelska och även franska - och märker att det faktiskt finns lite kvar av min ettåriga nybörjar-franskakurs för tre år sedan!
=
Vi bär bara Diesel kläder från topp till tå - även skorna. Och jag måste säga att säsongens kollektion är riktigt bra. Om man nu gillar Diesel och dess stil. Personligen älskar jag märket och är mer än glad över att få jobba för dem och få tillgång till produkterna! Och lärdomen av arbetet även bakom själva butiken.
=
Diesel Store i Florens är väldigt stor. Den består av två våningar - jeansavdelning + klockor/solbrillor och urval från senaste kollektionen; på nedre våningen (där jag jobbar), sedan övervåningen med en manlig och kvinnlig avdelning. Sedan vägg i vägg finns accessoar affären där skor och väskor säljs. Och allt är väldigt stilrent och snyggt.
Så. Varför skulle jag inte trivas?!
=
---------------------------------------------------
=
Jag kommer nog vara ganska frånvarande från bloggningen till en början pga långa dagar och en otrolig utmattning när jag kommer hem att det nog inte kommer att finnas någon ork kvar att skriva. Just nu iaf. Tyvärr.
=
För jag jobbar även från 7 - 8.45 på ålderdomshemmet (ger endast frukosten) för att få behålla lägenheten (gratis) - för att sen gå och jobba på Diesel ca 10.30 - 19.30 - så ni kan ju tänka er hur jag känner mig på kvällarna. Men för tillfället ska jag se hur mycket jag klarar av - för en gratis lägenhet är aldrig fel - men jag får ju inte jobba ihjäl mig heller - det är det inte värt!
=
Så. More to come. Och en update med foton kommer från svenskornas besök är på g!
A presto!

Inga kommentarer: