onsdag 2 april 2008

måste bara berätta....

Har inte tid att uppdatera senaste veckans äventyr med brudarna från Sverige just nu. Men jag måste bara få berätta en annan [nu lite sen nyhet] som kom i torsdags.

Jag sitter på en liten bar med en kaffe (espresso) när telefonen plötsligt ringer med avsändare "Diesel". Och vad har de för meddelande?

ATT JAG HAR FÅTT JOBBET!!

Och bara några timmar senare ringer de igen och undrar om jag redan kan börja veckan som kommer (alltså den här) eller åtminstone så fort som möjligt!
Jag jobbar ju fortfarande på ålderdomshemmet så jag gav dem en vecka och kollade lite vad som kunde ordas med boendet -om jag för tillfället kunde bo kvar i utbyte mot att jag skulle jobba nån timme varje morgon innan Diesel-jobbet. Och även det funkade - så - nu har jag heltidsjobb på Diesel OCH kvar lägenheten, tills jag hittar nåt som passar min ekonomi.



Ett kapitel håller på att avslutas - medan ett nytt startas.
Och startskottet sker på måndag!

Inga kommentarer: