lördag 20 september 2008

första lediga lördag på lääänge...

...och med nya lönen i hand betyder detta SHOPPING!

Efter allt detta jobbande de senaste månaderna har jag aldrig riktigt lyckats gå runt i affärer och shoppa som jag gjorde tidigare. Mina lediga dagar har gått ut på att fixa och trixa med andra saker - eller ta lite quality time med vänner. Och eftersom jag mer eller mindre klär mig à la Diesel dagarna i ända har jag kanske inte känt av behovet av refreshment i garderoben. Men med den nya årstiden som ger sig till känna och med lite för lite variation i tröjor och skor var det dags för en runda. Och med mina kära ex-Diesel-sommarkollegor tog vi oss runt Florens och inskaffade nödvändiga ( - och kanske mindre nödvändiga) plagg.

Så det blev:
* ett par höstiga gråa svala stövlar
* en höst/vinterkappa - som kanske inte var med på listan av tänkvärda plagg - men när man hittar en jacka man älskar, passar perfekt (äntligen) och prislappen visar ynka 49,90 € - då säger man DEAL!
* en udda extralarge ring - nödvändig accessoar
* ett par udda röda brillor - svag för solglasögon - och dessa hade halva priset så....deal!

så tröjor blev det inget av - var för mycket folk och kaos så förhoppningsvis hittar jag på nästa runda med lugn och ro.

Dessutom var jag hos frissan imorse och klippte lite toppar - ville fixa färgen också, men det hade hon inte tid med (var dropp in) så på torsdag ska jag tillbaka...

Så idag har det spenderats pengar. För att inte tala om vad jag bokade imorse... men det kommer i nästa inlägg....

1 kommentar:

Mia sa...

Får man inga bilder på din shopping!? *nyfiken*


Hoppas allt är bra med dig!
Ha så kul i Stockholm!
Kram Mia